Handelsrevolutionen - Den nya kundresan

Nu startar utbildningsserien igen. Höstens första avsnitt sänds på torsdag 12 november, kl 09.00-09.45
Veckans gäst: Cecilia Mortimer Meurling, försäljningsdirektör Åhléns
Webbinarieledare: Helena Mattsson, StigFram
Tema: ”Den nya kundresan”

Idag har kunderna stora möjligheter att hitta information om och jämföra varor, priser och butiker. Tack vare digitaliseringen sker kundpåverkan genom flera olika kanaler. I avsnittet diskuteras frågor som: 
• Hur ser kundresan ut?
• Hur upplever kunden olika steg på sin väg till, under och efter sitt köp?
• Hur och varifrån får den potentiella kunden sin information och köplust?
 

Se avsnittet här.
Sändningen går också att ta del av efterhand via samma länk.

Om webbinarieserien
Programserien Handels(r)evolutionen är en webbsänd utbildningsserie för dig som jobbar med och kring handel och vill uppdatera ditt digitala kunskapsläge.
Första avsnittet i serien sändes i maj 2020. Det följdes av ytterligare fem under våren och försommaren. Dessa avsnitt finns att se på i efterhand på Handelsrådets Youtubekanal
Nu kommer uppföljningen, med fyra nya delar. Liksom tidigare består varje avsnitt av dels en presentation, dels en live-del med en intervju med en aktuell gäst. Tittarna kan ställa frågor via chatten under sändning.
 
Sändningstillfällen:
• 12 november – avsnitt 7. Tema: Den nya kundresan med Helena Mattsson, StigFram. Gäst: Cecilia Mortimer Meurling, Åhléns
• 25 november – avsnitt 8. Tema: Framtidens kundupplevelser med Jan Jacobsson, StigFram. Gäst: Johan Parmler, SKI, Svenskt kvalitetsindex.
• 2 december – avsnitt 9,.Tema: Digitala marknadskanaler med Helena Mattsson, StigFram. Gäst: Michael Grimborg, Synsam.
• 9 december – avsnitt 10. Tema: Att få effekt genom sociala medier med Anna Råström, StigFram. Gäst: Åsa Wallenrud, Blocket.